Klachtenregeling

Sinds de oprichting van het Centrum voor Begaafdheidsonderzoek (CBO), in 1988, is kwaliteit ons handelsmerk. Wij zullen er bij het CBO dan ook alles aan doen om u zo goed mogelijk van advies en zorg te voorzien. Toch kan het voorkomen dat wij u niet naar volle tevredenheid van dienst hebben kunnen zijn. Waar mensen samenwerken, kunnen immers misverstanden ontstaan. Heeft u vragen of klachten, dan verzoeken wij u dit ons te laten weten zodat we kunnen proberen om gezamenlijk tot een oplossing te komen. De snelste manier is om uw klacht direct te bespreken met de psycholoog of orthopedagoog die u van dienst is geweest. Dit kunt u te allen tijde schriftelijk of via e-mail doen. U kunt ook één van de andere CBO medewerkers benaderen om uw klacht te bespreken.

Vindt u het moeilijk om uw klacht met ons te bespreken of bent u van mening dat de betreffende psycholoog of orthopedagoog zich niet heeft gehouden aan de beroepscode voor psychologen of orthopedagogen? Dan kunt u gebruik maken van de klachtenprocedures van het Nederlands Instituut voor Psychologen (NIP) of de Nederlandse Vereniging voor Orthopedagogen (NVO). Voor klachten over het beroepsmatig handelen van de Gezondheidszorg-Psychologen van het CBO kunt u een klacht indienen bij het Regionaal Tuchtcollege voor de Gezondheidszorg.