Hoe ondersteun en begeleid je volwassenen met (kenmerken van) hoogbegaafdheid op het werk? Deze vraag staat centraal in de cursus Hoogbegaafdheid op de werkvloer.
In de cursus leer je over de verschillende definities en modellen van hoogbegaafdheid en krijg je inzicht in de kenmerken van hoogbegaafdheid bij volwassenen. Ook besteden we aandacht aan onderpresteren. Vervolgens maken we de vertaalslag naar het op adequate wijze ondersteunen en begeleiden van volwassenen met (kenmerken van) hoogbegaafdheid op het werk. In de cursus werken we met verschillende casussen, waaronder eentje die je meeneemt uit je eigen praktijk.
Waarom deze cursus?
Medewerkers met (kenmerken van) hoogbegaafdheid zijn niet altijd in staat om te floreren op het werk. Dat is niet alleen nadelig voor deze medewerkers met (kenmerken van) hoogbegaafdheid op het werk, maar komt ook de organisatie niet ten goede. Immers, gelukkige en gemotiveerde medewerkers presteren beter en zetten zich met passie in voor hun werk. Daarnaast kan juist deze groep medewerkers een cruciale rol spelen bij het vormgeven van innovatie.
Docenten
De cursus wordt gedoceerd door Rianne van de Ven (specialist hoogbegaafdheid bij volwassenen. Prof. dr. Lianne Hoogeveen (hoofopleider Radboud International Training on High Ability; bijzonder hoogleraar Identification, Support and Counseling of Talent) en onze eigen collega drs. Mariska Poelman (docent Radboud International Training on High Ability; GZ-psycholoog bij Centrum voor Begaafdheidsonderzoek: CBO Talent Development) zijn betrokken geweest bij de ontwikkeling van de cursus.
Meer informatie
Wil je meer informatie of wil je je inschrijven? Ga dan naar de website van het Radboud Centrum Sociale Wetenschappen.