In de tweedaagse cursus Hoogbegaafdheid in Onderwijs en Zorg leer je (hoog)begaafdheid te herkennen in het klaslokaal of in het zorgdomein. Deze cursus helpt je om vanuit actuele wetenschappelijke inzichten beter onderbouwde keuzes te maken in jouw dagelijks werk.
Waarom deze cursus?
Kinderen, adolescenten en volwassenen die (hoog)begaafd zijn ervaren regelmatig problemen op school, werk of in de omgang met anderen. Zo is het onderwijsaanbod nog te vaak onvoldoende aangepast op de behoeften van de (hoog)begaafde leerling. Dit leidt vaak tot problemen zoals verveling, onderprestatie, onaangepast gedrag, depressiviteit of uitval. Deze cursus leert jou de uiteenlopende manifestaties van hoogbegaafdheid en het herkennen ervan. De cursus is interactief en praktijkgericht, met ruimte voor eigen casuïstiek.
Voor wie?
De cursus is bedoeld voor (school-) psychologen en orthopedagogen die in hun dagelijkse werk te maken hebben met kinderen of (jong) volwassenen die door hun mogelijke hoogbegaafdheid tegen problemen aanlopen. Deze cursus is ook toegankelijk voor geïnteresseerde docenten en onderwijsprofessionals. De cursus is NIP/NVO geaccrediteerd.
Docenten
Onze eigen collega drs. Mariska Poelman (docent Radboud International Training on High Ability; GZ-psycholoog bij Centrum voor Begaafdheidsonderzoek: CBO Talent Development)
Meer informatie
Bezoek de website van de Radboud Universiteit voor meer informatie, actuele startdata en inschrijving.